Russia Today Anchor Quits on Air

A news anchor for the Russian government-owned television outlet, Russia Today, resigned on air yesterday.

Liz Wahl worked in the Washington, D.C. bureau, and said she no longer could work for "a network that whitewashes the actions of Putin."

"I'm proud to be an American and believe in disseminating the truth, and that is why, after this newscast, I am resigning," she went on to say.

In an interview with the website the Daily Beast, Wahl said she felt "sick" for having worked at RT, adding that she was censured by RT management.

"In order to succeed there you don't question," she told the website.

Russia Today anchor Liz Wahl announces here resignation on the air. Russia Today anchor Liz Wahl announces here resignation on the air.

According to the RT website, it is "an autonomous non-profit organization," but it receives its funding from the Kremlin.

The network's coverage of the Ukraine crisis has portrayed Russian intervention in Crimea as a "stabilizing" force for Ukraine and that Russia was forced to act.

RT issued a statement after Wahl's resignation, saying, "When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor, and, if they cannot be resolved, to quit like a professional. But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt. We wish Liz the best of luck on her chosen path."

Earlier this week, another American RT host strongly criticized the Russian foray into Ukraine at the end of her show.

"I can't stress enough how strongly I am against any military intervention in sovereign nations' affairs," Abby Martin said Monday at the end of her show, "Breaking the Set."

VOA News / Mar. 07, 2014 08:02 KST